Modern Zamanların Resim Sergisi / Modern Times Painting Exhibition



            Sevgiyle, ilgiyle  ve merakla çekiyorum. 

Yaklaşık 10 yıldır çekip duruyorum böyle karanlık, kendimi yansıtan  sığ, çarpık, atıl, renksiz  kadrajları, apansız, umarsız orada öylece duran gözümün önünde beni çek diye yalvaran, elimden eteğimden,  ruhumdan vahşi ve istemsiz bir şekilde beni kendine  çeken ben arkamı dönsem bile hala orada var olduğunu bildiğim yaşanmışlık anlarını.
 

Bazen doğanın uyanış anı  göz kırpar bana bulunduğu yerden, endüstriyel tasarımlar hayranlık verir  mizahi kentleşmesiyle, her resmin ayrı bir hikayesi ayrı bir macerası vardır kuytu köşelerden çıkarılmayı bekleyen. 
Bütün çiçekler beni bekler gibidir  , bütün böcekler nizama durmuştur evren karşısında ,  bütün ağaçlar selam verir onunla konuşup dertleşenlere.
Hayvanlar işaret diliyle konuşur bizlerle.

Yürürken başım önümde hep , göğsümde yıldızlı bir düşünce, ciğerlerimde atamadığım  her gün soluduğum şu kirli havanın enstantanesinde yaşıyorum  ben.

Şehir ışığını esirgemiyor benden,  ayaklarım çarpık, başparmağım acıyor  her ayakkabım  vurduğunda, ölüler diyarını merak etmiyorum artık ben.
Yaşarken ölü gibiyim artık ben.

Şehir karmaşıklığında yaşamak değil nefes almayı istiyorum.
Toprağın sesinde, ağaçların ruhunda  karıncanın gözünden hayata bakmak istiyorum ben.

Gönlümü boşa oyalayana  değil sözüm,  gönüllere aksın , ciğerlerde  yaşasın.

Yaşam bizi acizliğe mahkum ediyor, belki iki kuruş kazanmanın ötesinde tüm kurduğumuz hayaller ve  hak ettiğimiz gelecek çok  yakınlarda.

Bu bu sanal alemde ilk siyah beyaz  resim sergim; siyah beyazın göz alıcılığı, karamsarlığı, derinlerde yatan hislerimi , eklektik mimariyi, çarpıklaşmayı, sanayi devrimini, hızla çoğalan tüketici toplumunda yaşananları , gözlemleyip izlediğim şeyleri   yansıtmayı  istedim bu kez  sizlere. 
Soyutsal çekim,  farklı felsefi veya sanat  görsellerinden ilham alınarak yeni bir şekilde   kullanılması ve benim en sevdiğim şeylerden biri.  Şehir hayatı bize bunu fazlasıyla veriyor hem kaosu yaşatıp hemde ince kontrast arasında derin yaşam  çizgisini  anlayabilmemiz  için.
Bunu yaparken de fazlasıyla  derin gözlere ve hassas bir kalbe ihtiyacımız var. 
Geçmişten günümüze sanat anlayışlarının birbirini takip ettiği, güncel sanatın bir önceki dönemi reddettiği bilinen bir gerçek,   
 Post modern sanatta eklektik nesneler, görüntü ve kadrajlar  günümüz sanatının anlaşılması açısından bana göre büyük bir önem taşıyor.   Sanat eserini, görsel nesneleri   oluşturacak   nesneleri   post modern anlayışta değerlendirip ortaya sunmak lazım.
  
Post modern eklektik bakış açısıyla çektiğim bu fotoğraflar belki içimdeki Tülin'i   sizlere anlatamaz ama beni ben yapan özelliklerimi yansıtan   ve sevdiğim şeyleri hissetmenizi sağlar diye düşündüm.  
Yoğunluğuna yaşadığımız hayatta küçük bir pencere açmak hepimiz için  iyi bir fikirdir  kim bilir. 


Severek başlıyorum; Güne erken başlayarak işimin başına oturmayı seviyorum. İşimi yaparken dünyanın en mutlu insanı oluyorum. Her gün farklı fikirlerle etrafımdaki insanların kafasını şişirmeyi seviyorum. Farklı ve deli yanımın olmasını seviyorum. Sakin olmamı ama yeri gelince fırtına gibi kopmayı seviyorum. Annemi çok seviyorum, onunla dertleşmeye bayılıyorum,
 Pazardan yaptığı alışverişi bile çocuksu bir şekilde  anlatırken yüzüne yansıyan keyif den keyif alıyorum. Sabahları kahve içmeyi seviyorum. En çok gri ve siyah renklerde kıyafetleri seviyorum. Evde Minimalist ve Vintage aksesuarlar seviyorum. Onları eklektik bir şekilde harmanlayarak bir araya getirmeye çalışıyorum. Çocukları ve hayvanları çok seviyorum. Özellikle davranışlarını sıkı takip ediyorum, onlara sevgi vermeyi emek vermeyi, dikkatlerini çekmeyi seviyorum. 
İnsanlarla sohbet etmeye bayılıyorum, onlara bazen de laf atmayı, muziplik yapmayı arkadaşlarla deliler gibi selfie'ler çekmeyi zıpırtma işini çok seviyorum. 

Severek yapıyorum; Evde olduğum zamanlar da bol bol eşyaların yerini değiştiriyorum. Elmalı kek ve peynirli börek yapıyorum. Kolaj yapabileceğim görseller topluyorum. Dekorasyona fazlaca zaman ayırıyorum. Çıkartmak istediğim resimleri düzenliyorum. Yapılacaklar listesi düzenliyorum. Dekorasyon mağazalarında tekstil ve seramik objeler araştırıyorum. Bu aralar kaktüse takıntılı olduğum için içinde kaktüsle ilgili olan  olan görseller indiriyorum. Cam içinde bitki aranjman düzenleme işlerini araştırıyorum. Marka iş güvenlik ekipmanları için Web site ve E-ticaret araştırması yapıyorum. Dostlarla hafta sonu kahvaltıları düzenliyorum. Bol bol krem, kahve, ve natürel renklerde kıyafet alıyorum. Bol bol yemek yapıyorum aynı zaman da yürüyorum. Arkadaşlarım için onlara özel hediyelik ürünler bakıyorum. Bol bol film izliyorum, özellikle yeni yazım için aşk filmlerine abanıyorum:)) Eve bol bol meyve sebze alıyorum. Devamlı not alıyorum. Yeni dostlar ediniyorum. Yeni iş anlaşmaları yapıyorum . Yazdığım yazılar için Vlog çekiyorum. Geçmişi arkamda bırakıp tamamen önümdeki aydın, güzel umutlu günlere bakıp , gün muhasebesi yapmaya bayılıyorum. 

Severek  çekiyorum. : Bana ilginç gelen her şeyi, herkesin gördüğü fakat kimselerin detaylarda göremediği şeyleri çekmeyi seviyorum. Pozitif insanları, olayları, iyimserliği, güzelliği hayatıma çekiyorum. Arada zenginliği , uzaklara gitme hissini de ama İstanbul'u seviyorum. Farklı stiller de, farklı açılarda, fotoğraflamayı seviyorum. Bana en yakın tarz olarak   eklektik stili benimseyip  o yol üzerinden  sosyal hobi olarak kariyer bağlamaya çalışıyorum. 
 Bunu yaparken, Modern, Rustik, Klasik, Country veya Avangart stillerden beğendiğim görselleri gözüme kestiriyorum.  
Doğru yapıldığında 'oldukça tarz' olmuş diye düşündüğüm işlerin peşinde koşuyorum.  



Sevdiğim kokular:  Lavanta ve portakal kokluyorum. Temiz çamaşır kokusuna tavım:))  Limon kokusuna da ayrıca  bayılıyorum.
 Ayrıca bu parfüm kokuları da var Elie Saabjan Paul Guartier, ve bunu da    Tresor kullanmaya bayılıyorum, cildime en çok yakışan kokulardan biri.

Severek geziyorum.: Malum havalar soğudu, sadece hafta sonu arkadaşlarla kahve keyfi yapıp  burada bazen de kahvaltı yapmaya dışarıya kaçıyorum. En çok da gittiğim yerler arasında küçük cennet var.  Kahvaltı yerleriyle ilgili yeni yazı yolda. Tatil için baharı bekliyorum ve ben Kıbrıs diyorum:)) Gezdiğim yerlerde ilginç şeyler bulurum da alırım diye Üsküdar antikacılar çarşısı bakınız ve  Kadıköy antikacılar çarşısına buraya gidiyorum. 
Bu aralar en çok eskitme gardolap, abajur, orta sehpa, şifonyer ,eski sandıklar, eski sandalyeler , dolaplar ve mini süs eşyalar favorim. 

Severek  dinliyorum: Bu aralar en çok severek dinlediğim  buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca buraya da  bakın bayılıyorum. Şu  parça da çok hoşuma gitti, ilk dinlediğim de Dave Gahan zannettiğim fakat , Depech Mode grubunun vokalisti olan bu yakışıklıyı da es geçmeden duramıyorum.   Duru ve sakin bir ses işte burada

Severek izliyorum: Bu aralar yazı paylaşımı nedeniyle bol bol korku gizem drama havasında filmler izledim. Ama ben en çok  ünlü yönetmenler , Nuri Bilge Ceylan ve  Tarkovsky filmlerini seviyorum. 
Yeniden yeni sezon Ozark bakınız izlemek istiyorum. 
Ödüllü filmlere, aile, ilişkiler, uzay, karlı havada geçen ve denizaltında geçen gizemli filmlere bayılıyorum. 
Her film başladığında kızım Tülin burada sana bir mesaj var diyerek başlayıp dersimi de  alıp konuyu kapatıyorum:))

Bunu beğendiyseniz , endüstriyel tasarımlar , doğa ve hayvan temalı  ikinci bir resim sergim daha olacak. Birazda portre üzerine çalışmak istiyorum. Ağaç temam olmaz ise olmazım çünkü ağaçlarla   kurmuş olduğum gizemli bir bağ var benim dünyamda.

Yeni işler, yeni kazançlar, yeni kitaplar yeni konular hepsi Kasım ayında yolda  bekleyin geliyor.

Kendinize iyi bakın, evlerinizi bol bol havalandırıp yürüyüş yapmayı unutmayın, kedileri sevin..
 Sevgiler hepinize.



Metrogarden /Dalga



Küçük Kedicik
http://www.seratime.com/


http://www.dergrup.com.tr/


http://www.yedpa.com.tr/
Metrogarden-Dantel


https://www.youtube.com/watch?v=Rh9si9gnvmM

Yedpa Ticaret Merkezi -Mabet

En sevdiklerimden kutsal mabed Yedpa Ticaret Merkezinde bir sanatsever
Karanlık yol
Yollar bana ben yola ve karanlığa aşık.
Yağmur damlaları

Yağmura dair

Arabanın içinde oturmuş müşteriden haber bekliyorum. O anda gözüme takıldı, bu güzel kare...
Damlacıklar

Türkiş Blokları - Godzilla
Kadıköy'e giderken Türkiş blokları
Cadı avı

File Market içi -  Aynalı Cadde

https://www.emaayakkabi.com/

Taşdelen Ormanı- Harry Potter

https://vakiftasdelensu.com/

Sabah erken yola düşmeler, yine elimde kameram.

Kartal- Düzen, nizam

http://www.berkaisguvenligi.com/#
Berka iş güvenliğinde iftar yemeği gecesi, ansızın ters çevirip çektim, 
http://www.kulindag.com/

Bir dostla uzun uzun sohbetlerden geriye kalan
Ema Ayakkabı A.Ş - Öğle molası
Öğle paydosu adlı çalışmam
Gölgede çalışkan
Görüşmeye giden kadın dramlı çalışmam:))
İstanbul Boğaziçi Köprüsü- Uzaya doğru
Köprüden geçerken kaza geçirme riskini atlatıp elimde makina terse bakan ben
Sığ ve uzun yollar

http://www.della.com.tr/
Sakarya Coca Cola-Della gıda ziyaretimden gizemli köy Balbalı köyü bakınız
http://www.istinyepark.com/tr/
İstinye  park
Ema Ayakkabı- Karanlık mutfak
Ema Ayakkabı mutfağından bir kare
Ema Ayakkabı- Gölge oyunu
Ema Ayakkabı iş çıkışı
Berka İş Güvenliği- Çalışan kızın dramı

İlk Asistanım Sevgili çalışkan özverili Şebnem
Berka İş Güvenliği- Kartal / Konu manken
Berka'da arka balkon ve bana bakan masumcuklar

Sancaktepe -Evde kış
Çekmeköy evimizde kış, camdan dışarıyı izliyorum aklımda kedim Pıtır

Hayalet
http://bervaze.com.tr/

Çekmeköy- Aşk
Tüm görsellerde, kalbi, aşkı ve sevgiyi arayan ben..Aşk çalışması diyelim. 

Der Yapı Grubu- Çapraz ateş

Çekmeköy Ev- Gölge 
Evde yaptığım kolaj, kitap kapak tasarımlarım
Dipsiz

Karakter

Ünlü

Çarpık kentleşme
Samandıra'da bir yer

Handmade
Bayram da annemin elinden

Stil

Yedpa- Sır-Gizem
Meydan'da sinemaya gitmiştik, güzel geceden kalan

Havadar

Işığın gücü
Çekmeköy- Ataşehir



Çekmeköy-Ağaç /Faust


Çekmeköy-Yaprak

Çekmeköy -Yağmur

Çekmeköy-Yaprak

Çekmeköy-Lavanta

Çekmeköy- Ev Düzen

Çekmeköy -Otopark / Duvar Yazısı

Çekmeköy / Tenis
Çekmeköy / Çocukluk Park

https://www.uskudar.bel.tr/tr/main/pages/yuzyillar-boyunca-uskudar/211
Üsküdar-Çapraz Çizgiler


https://www.ordu.bel.tr/




Military

Odunsu

Gergin İp

Military


https://www.uskudar.bel.tr/tr/main/pages/mihrimah-sultan-
camii/39
http://www.kulliyehamam.com/

Meydan / Işık Huzmesi


Kaldırım taşı

Gizli Kapaklı

Soyut Resim
Metal Kapı
Diplomat Kapı

Organik Kapı
http://www.friterm.com/



Çekmeköy
http://www.mekorulman.com/


Glow / Rose


Çekmeköy

Ev Düzeni

Kir Pas -Arınma
Ulaşılmaz

Endüstriyel

https://kucuk-cennet.business.site/

Organik Dekor

Endüstriyel Tasarım
https://www.mudo.com.tr/?gclid=Cj0KCQiA8f_eBRDcARIsAEKwRGe95gecRCtlRy7iGmwqplJDq3dQoP21fExOV5dgc72CnXXkg2qRmJEaApk3EALw_wcB
Gizemli Çift

http://www.starbucks.com.tr/

Baskın zaman-Bekleyiş

Starbucks- Dekor 
Siyah Beyaz-Art- Kolaj, Desen 

Kar yağdığında ben-Sezen Aksu havasında

Kartal /Yumurcak Kedi Minnoş


https://gezimanya.com/batum

Previous
Next Post »