EMERALD CITY DİZİ İNCELEMESİ - AYNADAKİ ŞAİRLER
Tarihi Havadis

EMERALD CITY DİZİ İNCELEMESİ

EMERALD CITY(2016-2017)

Oz Büyücüsü benim en sevdiğim fantastik masallardan biridir.
1996 yapımı The Wizard Of Oz ve 1939 yapımı The Wizard Of Oz u severek izlemiştim.
Kırmızı ayakkabılarını birbirine vurdurarak sihir yapabilen Dorothy i hayranlıkla izlemistim. Oz Buyucusunun sayısız filmi, dizisi, çizgi filmi, bilgisayar oyunu vardır ama bence 1939 yapımındaki Dorothy(Judy Garland) en güzeliydi.
Emerald City, Oz Büyücüsü nun modernleşmiş hali olarak ortaya çıktı. L.FRANK BAUM’un kitabından modern bir uyarlama.
IMDb:7,3
BENIM PUANIM:5
Puanımı düşük bulabilirsiniz ama dizi orijinal Oz a sadık kalmamış. Dorothy i canlandıran oyuncu ADRIA ARJONA çok güzel bir kadın ama Dorothy ona pek gitmemiş. Sevimli değil, duygusal olduğu sahnelerde bile iticiydi. Iyilik yaparken bile ciddiydi. Ayrıca yolları kesisse de Teneke Adam ve Korkak Aslan ile bir araya gelmedi.Korkuluk u begendim. Cadılar iyiydi.
Ama yine West yani Batının kötü cadısıni canlandıran oyuncu superdi de rol kötüydü. Batının kötü cadısı ayyaş, korkak, beceriksiz, itaatkar biri gibi gösterilmiş. Oysaki West bir kahkaha atar titrerdik.
Kuzey cadisini ben iyi bilirdim. Ancak dizide ne ayak olduğunu çözemedim.
Yavrum gariban Doğunun cadısı öldü daha ilk bölümde. Halbuki en hasmetlisi oydu.
Oyunculardan bu kadar bahsetmişken kim neyi canlandırmış bakalım.
DOROTHY GALE rolünde Adria Arjona,
LUCAS yani korkuluk rolünde Oliver Jackson Cohen,
TENEKE ADAM JACK rolünde Gerran Howel,
KORKAK ASLAN EAMONN rolunde Mido Hamada,
OZ BÜYÜCÜSÜ FRANK rolünde Vincent D’onofrio,
BATININ CADISI rolunde Ana Ularu,DOĞUNUN CADISI rolünde Florence Kasumba, KUZEYIN CADISI GLINDA rolunde Joely Richardson,
TIP YANI PRENSES OZMO rolünde Jordan Loughran,
JANE YANI DOROTHY nın ANNESI rolünde Gina McKee;
PRENSES EV rolünde Stefanie Martini,
NAHARA rolünde Mia Mountain karşımıza çıkıyor. Ben en çok LADY EV i begendim. O maskelerine aşık oldum.
Konusna gelecek olursak Em Teyzesi ile yaşayan Dorothy 20 li yaşlarına geldiğinde annesi olarak bildiği Karen ile tanışmak ister. Karen in bulunduğu yere gittiğinde kadının yaralandığını görür. Köpeği Toto ile yardim çağırmak isterken fırtınadan dolayı oluşan hortuma yakalanır ve Oz Diyarinda gözlerini açar. Oz Diyarinda kapıda bir savaş vardır ve Dorothy bir taraf seçmek ve evine dönmenin yolunu bulmak zorunda kalır.
SPOILER GELIYOR KACIIINNN
Simdik Dorothy kızımız Oz a geldi elinde silahla. Doğunun cadisinin ölmesine sebeb oldu. Sonra cadının eldivenleri Dorothy e geçti. Yani Dorothy büyü gücüne kavuştu. Sanki epeydir büyü yapiyormuscasina sıkışınca büyüye sarıldı. Sonra Tıp de bu cadının gücünü içti o da sihir kazandı. Yaa ne güçlü bir cadiymis bu ki bir kurşunla oldu ama 2 kişiye güç verdi. Saçma…
Ayrıca dizinin ilerleyen bölümlerinde silahla cadılar vuruluyor ancak ölmüyorken bu kadar güçlü bir cadı cat diye nasıl oldu anlamadım. Ebedî Düşman geliyor amanda aman.
Dizi boyunca lafı edilen yaratik kırmızı bir iblis çıktı. Bu iblis ellerinin altında tutacakken kimse bunun düşman olduğunu anlamıyor.Eee hani cadılık hani sihir. Körelmiş ayyaş cadılardan oluşan bir dizi gibi olmuş. Dorothy de olmasa Oz bildiğin cöp. Lady Ev vurulunca uzulduydum o da robot çıktı. Ne desem bilemedim.
Dizi boyunca Dorothy nın annesi o mu bu mu dedik durduk. Kavuştular hiç bir hesap sorma yok. Anne kızı postaladi. Kurgu ve konuyu işleyiş sıfır olunca dizi 1 sezon 10 bölümle kalmış.Yazik…
SPOILER BITTI…
Dizide bilim ve sihir yarış halinde verilmiş. Bilimin sihri yok etme çabası ile sihrin Oz a tekrar hakim olma çabası işlenmiş. Dizi erken final kararı aldığı için final yapayım derken devamı gelecek izlenimi ile ortada kalmış. Ne bir savaş ne bir olay yok dizide. Ancak izi kendini izletiyor. Çünkü acaba ne olacak diye bekliyorsunuz. Sonuç hüsran olsa da bence devamı getirilse toparlarmış gibi. Dizi bilimkurguvari bir fantastiklik içinde aksiyon u barındırmaya çalışan bir dram olmuş. 😂😂
Peki izlesek mi yoksa diziyi görmemezlikten mi gelsek Mervecim derseniz canınız çok sıkılıyor ve zaman geçsin istiyorsanız ve de şatafatlı elbise seviyorsanız izleyin derim. Şahsen ben Kraliçe Ev in maskeleri için bile bu diziyi izlerim.
Esen kalın…Keyifli seyirler…
Previous
Next Post »