RAMAZAN İÇİN SÛRE DEFTER ÇALIŞMASI




ESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAH..

Bugün sizin için çok faydalı olacağını düşündüğüm bir çalışma sunmak istiyorum..bu benim fikrim değil bir ablada gördüm bende sizinle paylaşmak istedim aynı şekilde bende Ramazan'da bizzat bu çalışma üzerinde durmak istiyorum.
Neden Ramazan başka zamanlarda da yapamaz mıyız? diye soran olursa(olmaz da neyse 😊 ) Ramazanı verimli geçirmek adına yapmaya başlarsak eğer,Ramazandan sonra da bizde bu bir Alışkanlık olacaktır inşAllah.
çalışmaya geçmeden önce bir kaç bir şey daha söylemek istiyorum,kendinize şimdiden Ramazan için çalışma programı çıkarmalısınız ! kendinize bir söz verin ve ben bunu yapa bilirim de (lütfen) daha önceden hiç dini bir çalışman olmasa da yap bunu yada ben bir çok bilgiye sahibim ne gerek var ki deme..bir yerlerden başlaman gerektiğini unutma!! senden bir şey istemiyorum sadece 1 ay düzenli bir program çıkar kendine..nereden başlaman gerektiğini bilmiyorsan veya ne tür bir yol izlemen gerektiğini..sana şöyle bir şey önere bilirim kardeşim bir önce ki yazımda Ramazan ajandasından bahsetmiştim buradan ulaşa bilirsin RAMAZAN AJANDAM.

şimdi geçelim sûre çalışmasına:Öncelikle bunun için kendinize güzel temiz bir defter alın nasıl aldığınız size kalmış :) sıkılmamanız için bence sevdiğiniz renklerde çiçekli böcekli bir şeyler alın :) neyse konumuza dönelim,daha sonra kendinize bir sûre seçiyorsunuz dilerseniz ezbere bildiğiniz bir sûre de olabilir yada ezbere bilmediğiniz bir sûre seçin hem ezberlemiş de olursunuz :) dediğim gibi tamamen siz kendinizi nasıl rahat hissediyorsanız öyle yapın.
ben Rahman sûresini çok sevdiğim için onu seçtim,şimdi o nedenle Rahman sûresinden yola çıkarak anlatmak istiyorum
bir ay boyunca Rahman sûresinin üzerinde duracağız kaç ayetten oluşuyor nerede nüzul olmuştur tarzında başlıyacağız daha Rahman sûresinin meâl ve tefsir çalışmalarını tek tek ayet üzerinde dura dura çalışacağız..bitmed tabi bu kadar da değil Rahman sûresi için olan tüm bilgileri tüm sohbetleri de youtubeden dinleyip hepsini yani ne anladıysak deftere yazıyoruz bu defterin adı Rahman sûresi çünkü :) Rahman sûresi için olan rivayetler falan yani kısacası Ramazanın sonunda Rahman sûresi ile ilgili tüm bilgilere sahip olacak şekilde çalışmamız lazım :) 

ben inanıyorum ki eğer gerçekten sağlam bir program çıkarırsak sonu çok çok güzel olucak inanın tamam mı ;) bu arada unutmadan şunu da söylemiş olayım mesela ben Rahman sûresini çalışacağım için ayet sayısı 78 ben hesapladım günlük 3 ayet çalışsam bile Ramazan bitmeden benim sûrem bitmiş olacak inşAllah :) sadece 3 ayet günlük sadece 3 :)) 

veee benim özendiğim ve kalben de çok sevdiğim bir ablam var bu fikri ondan kaptım Elhamdülillah :) o daha da güzel bir şey yapmış sûre defteri için çizelge hazırlamış onuda buraya bırakıyorum indire biliyorsunuz ben 3 aylar takvimimi ondan indirip çıkardım şu anda elimde var tasarımları da çok iyi bence bir bakın indirin ve kırtasiyeden çıkarın çok faydası dokunacak eminim :))


PLANLI MÜSLÜMAN


umarım faydalı bir içerik olur sizler için dualarınızda bana da Dua etmeyi unutmayın emi :)

SELAMÜN ALEYKÜM..

selametle.

















Previous
Next Post »