Limon Çiçeği ( Serbest Deneme Yazısı ) 2018 [ Egemen Özmen ]

Limon Çiçeği


Güneşin gökyüzüne hafif gülümsediği saatlerde uyandım.
Sıcak bir kahve , güzel incir kokulu bir tütün ve sararmış bir sigara çarşafı baş ucumdaydı.
Kahvenin mis kokusunu beynimin en derinlerinde hissedebiliyordum sanki.
Derin bir yudum aldım gözlerimi kapatıp doğanın kollarına bırakmıştım kendimi adeta.
İncir kokulu sigara tütünümü güzelce çarşafa sardım eski zamanlara ortak olmuş 
Sıcak dostluklara , sevgilere , anılara , sohbetlere ,  kahkahalara tanık olan sigaralara hayat veren Yadigar çakmağımı çakıp.
Sardığım uzun ince sigaramı yaktım.
Derin bir nefes çektim içime , huzur dolmuştum sanki
Zaman geçtikçe körelen duygularımın eksiklerini geçicide olsa doldurmuştum galiba.


Uzun uzadıya zamanlar geçti ben her gün bir önceki günün tekrarı gibi yaşamaya devam ediyordum.
Dışarıdan ne kadar mutlu görünse de sıradan vakitlerin hiçbir anlamı yoktu benim için.
İnsanların samimiyetsiz gülüşlerine ihtiyacım yoktu mesela;
Veya kimseye bir şeyler anlatmak gibi bir derdim yoktu beni dinleyen kendi duvarlarım vardı benim.
Müziğim kahvem sigaram ve kendi kendime yeten istemsiz gülüşlerim vardı son derece doğal ve son derece içten.
Sıradan bir zaman camı açtım ve tam uykuya dalacakken hafif bir meltemin getirdiği keskin bir koku

Odamın içini sardı adeta

Bu koku sadece güzel olmanın yanında son derece çekici ve bağlayıcıydı sanki.
Hemen yerimden kalktım cama doğru yaklaştım gökyüzünden bembeyaz çiçekler yağıyordu 
İlk önce son derece şaşırdım sonra rüzgar hafif hafif estikçe bu güzel çiçekler odamın içerisine Girmeye başladı doğanın bu sıradanlaşmış hayata ne kadar anlam kattığını.
Mutsuz standarttan ve ayrılmayan yaşam tarzını bir anda huzur dolu ve içten bir yaşama döndürmesi saniyeler almıştı.

Bu keskin koku burnuma çalındıkça hayallerimde canlanan içimdeki boşluğu , 
Kaybettiğim sandığım ama aslında körelmiş duygularımı canlandıran sihirli bir şey olduğunu anladım.


Bur da sen giriyorsun devreye seni düşünüyorum  istemsizce hiç tanımadan heyecanlandığım gülüşlerin geliyor aklıma.
Sapsarı saçların güzel donuk bakışların ve o kokunun aklıma getirdiği tenin.
Evet evet biliyorum kadın daha tanımıyorum bile seni.
Görmüyorum , bilmiyorum , duymuyorum, hissetmiyorum bile adeta seni veya varlığını.
Ama bunların hiçbirine gerek yok ki kadın duygular;
Sen duyguları avuçlarında tutup varlığını gösterebiliyor musun ?
Gerekte yok zaten kanıtlanamayan duygular bırak ta  öyle kalsınlar 
En temiz en masum ve en güzel halleriyle.
Bu sıradanlaşmış dünyada duygularda bana rüzgarla gelen limon çiçeği gibi adeta huzur dolu.






         Limon Çiçeğine Sevgilerle ...

        Yazan : Yüksel Egemen Özmen

                                                                                       


Previous
Next Post »