xXx: The Return of Xander Cage Nasıl Bir Film? (Film Yorumu ve Analizi)

Merhabalar, Bugün sizlerle çok sevdiğim bir serinin 3.filmini konuşmak üzere karşınızdayım.Ve de aynı zamanda Vin Diesel ile tanıştığım bu serinin bende yerinin çok ayrı olduğunu tekrar belirtmek isterim.Lafı daha da uzatmadan incelemeye geçelim:

xXx:The Return Of Xander Cage


   Az önce söylediğim gibi Vin Diesel'i bana tanıttığı için bu serinin ilk filmi benim için apayrı bir noktada durmaktaydı.Ki bu da çok geçmişe dayanmıyor aslında ama hızlı ve öfkeli serisini izlemeden önce olduğunu hatırlıyorum.Klasik aksiyon filmlerinden pek bir farkı olmayan(hatta James Bond filmlerinden pek bir farkı olmayan) bu tarz yüzlerce film varken beni xXx serisini özellikle sevdiren 2 temel özellik vardı:

  +Sokaktan birinin kendi yöntemleriyle bazı şeyleri halletmesi üzerine kurulu bir film

  +Samuel L.Jackson ve Vin Diesel...

   Bu 2 temel özellikten dolayı benim için xXx filmi apayrı bir noktadaydı ki ben ilk filmi izlediğim sırada çekilmiş olan bir 2.film olduğundan habersizdim.Sonra haberim olur olmaz açıp 2.si izlemek için filmin başına oturdum fakat bir sıkıntı vardı;bu filmde Vin Diesel yoktu...O yüzden artık benim için bu filmin ortalama sıradan bir aksiyon filminden pek bir farkı yoktu... Ama Ice Cube 'e ayrı bir pencere açmak isterim çünkü;Vin Diesel'in yerine yine bir kanun kaçağı olarak filme katılmıştı ama birebir aynı karakter olmadıkları için farklı bir tat katmış filme.

  Ve de ben klasik Jason Statham ve Vin Diesel aksiyon filmleri arasında Ice Cube'lü bu filmi de izlemeye değer bulmuştum.Tabi ki evde izlemelik bir filmdi yani aksiyondan oluşan ve zaman geçirmeye birebirdi.Fakat günümüz sinema biletleri fiyatlarını da göz önüne alırsak tam anlamıyla "evde" izlenmelik bir fimdi;15-30 tl arası bir ücret vermeye çok değer değildi daha doğrusu vermenizi tavsiye etmezdim.

    Fakat yıllar sonra xXx'in 3.filminin çıkacağını bir de üstelik Vin Diesel'in seriye döneceğini duyunca  kendi kendime bu filme gitmek üzere söz verdim en azından sevdiğim seriye bir elveda demek istedim..(Serinin bu filmle biteceğini düşünüyordum;hala da öyle düşünüyorum ama bir bilgim yok)

   Filme gitmeden önce herhangi bir incelemeye veya puana bakmadım çünkü bu serinin bendeki özel yeri ayrıydı farklı görüşlerden etkilenmek istedim.Tüm bunları size şimdi söylüyorum ki olumlu/olumsuz yorumlarımı dışarıdaki diğer eleştirilerle karşılaştırmadan önce bu seriye bakış açımın başka olduğunu bilin.

 Baştan belirteyim Vin Diesel'i böyle tekrar Xander Cage olarak gördüğüm kadar Samuel L. Jackson'u tekrar Gibbons olarak görmek de o kadar heyecanlandırdı(ne kadar az süre görmüş olsak da...)Çünkü Kingsman'daki Samuel L.Jackson rolünden sonra yine bu tarz bir filmde görmek beni mutlu etmişti.Ki bu konuda filmde yer alan Nick Furry/Avengers göndermeleri oldukça güldürdü.Neymar Jr. da 'büyük' bir oyunculuk göstermiş tebrik etmek gerekli..

 (Samuel L Jackson bunları okuyorsa;artık bu kadar filmde oynamamasını rica ediyorum hemen hemen her ay bir S.Jackson filmi ülkemizde vizyona girmekte...)

    Xander Cage bıraktığımız gibiydi pek bir şey değişmemişti ama açıkçası 2002'den sonra ne olduğuna dair daha çok  bilgi olsa daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.
 Yani evet;serinin 3.filmi olarak uygun bir filmdi.İlk 2 filmle alakalı oldukça bilgiler vardı ama yine de bazı ara kesitler görmek istedim veya ekibin teknolojik sorumlusu Toby'iyle alakalı bir kaç bilgi fena olmazdı diye düşünüyorum. Vizyonda Oscar adaylı veya Türk yapımı çokça kaliteli yapım olabilir ama eğer İMAX bir aksiyon deneyimi yaşamak istiyorsanız xXx doğru bir film.Ama İMAX seçeneği olmayan bir sinemada girecek iseniz filme başka bir filme girmenizi tavsiye ederim.

Aksiyonca bol bir film olabilir ama kurgusal olarak çok basit ve oldukça uçuk bir yapım.O yüzden eğer benim gibi Vin Diesel ve xXx hayranı değilseniz fazla gideceğinizi düşünmüyorum bu filme... 

Ama tekrar tekrar belirtmem gerekir ki:Xander Cage adamdır;ve Crank,Parker,Babylon,Mechanic gibi filmlerden bir eksiği yok bu filmin.Aksine eğlence faktörü diğelerine göre oldukça fazla olması +1 puan bile öne geçiriyor.

  Puan:6.6/10
Previous
Next Post »